czwartek, 23 kwietnia 2015

Zamienniki słodyczy

Witajcie,
W dzisiejszym poście, przedstawiam Wam moje ulubione zamienniki słodyczy. Niestety, jeszcze w roku ubiegłym, nie zwracałam zbytnio uwagi na to co jem, czy są tam konserwanty, czy mi to nie szkodzi. Oczywiście, jak każdy niby wiedziałam, że im więcej spożywam ''E'' tym bardziej będę chorowała. Na całe szczęście, w porę zorientowałam się o biznesie chemii, wszystko dzięki pewnej książce, jakiej?, odsyłam do posta http://gardenofbeautypl.blogspot.com/2015/02/recenzja-ksiazki-beaty-pawlikowskiej.html Od tamtej pory, zwracam szczególną uwagę na skład tego co kupuję. Niestety jak prawie każdy człowiek, mam nieodpartą skłonność do podjadania przekąsek. No tak, ale przecież nie jem batonów, żelek, dropsów itd. itd. Właśnie wtedy odkryłam: orzechy, suszone owoce i zachwyciły mnie. Mało tego że zdrowe, to jeszcze pyszne. Zamienników jest morze, ale tu zaprezentuje te TOP, czyli najsłodsze i najzdrowsze :)




TOP 1
Orzechy nerkowca
Uwielbiam je za smak, cenne składniki odżywcze, za to że są sycące, zdrowotne korzyści. Korzystnie wpływają na samopoczucie, jedząc małą garstkę orzechów po treningu można zaspokoić głód. Walory smakowe, cenię najbardziej :)

TOP 2
Daktyle
Daktyle zawsze kupuję ekologiczne. Po pierwsze dlatego, że mam pewność że były w obróbce (suszenie itp.) w standardach EKO. Cenię je za pyszny, bardzo słodki smak, są również sycące, już kilka sztuk zaspokoi głód. Są bardzo wartościowe, ilość magnezu i innych pierwiastków, jest wyższa niż chemia z apteki. Kocham je!

TOP 3
Figi suszone i surowe
Jadłam te owocki już w dzieciństwie. Pamiętam gdy pierwszy raz posmakowałam tego miąższu hmm... co tu dużo mówić, bajka (owoc musi być miękki, dojrzały). Jak wszystkie przekąski, które wymieniam, figi są również wartościowe pod względem składników odżywczych. Pychotka, sami się przekonajcie...

TOP 4
Żurawina
Nie wiem jak wy, ale ja bardzo często, na śniadanie jem owsiankę właśnie z żurawiną. Jest lekko kwaśna (ale bardzo smaczna), idealnie współgra z owsianką. Często zabieram ją do szkoły w mały pojemniczek, aby co nie co przekąsić :) Zdrowa i smaczna :)

TOP 5
Morele
Morele, też często pływają w owsiance. Są słodko - kwaśne, lubię takie smaki. Bez wątpliwości, zdrowe. Zawierają tyle witamin, że nie potrzebna wówczas suplementacja z apteki. Są świetne jako przekąska, sycą równie dobrze jak wymienione powyżej :)

                                                                           OWOCE
Pamiętajcie, jeśli jesteście spragnieni słodkiego to podstawowym zamiennikiem słodyczy są owoce, a to jakie wybierzecie, i czy będą surowe czy suszone, zależy tylko i wyłącznie od was. Nie potrzeba specjalistycznych diet, aby cieszyć się zdrową sylwetką i zdrowym ciałem, wystarczy zdrowo się odżywiać i wprowadzić w życie aktywność fizyczną :) :) :)
A wy jakie macie zamienniki słodyczy (oczywiście zdrowe)? Piszcie :)
Chcecie więcej takich "zdrowych" postów? :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz